fredag den 23. november 2012

Spansk og salsa hele natten lang..

Så er det ved at være slut på Cuba og mit indtryk af den kommunistiske ø, hr været meget blandet. Det er et skønt land, hvor folk er glade og fylder gaderne hver aften. De unge danser rundt og mødes til en flaske rom på gaden, mens de gamle fordriver tiden i små grupper, hvor de spiller domino. Stemningen er så hyggelig! Især de mange fortovscafeer og antikke huse er med til at gøre Havana til noget helt specielt.

Desværre boede vi i den ydre del af Havana og kunne derfor ikke nyde byen, så meget som vi gerne ville. Derudover er mændene hele tiden efter en. De spørger konstant om man ikke lige skal være kærester, og det gælder altså alle lige fra 8 til 80 år. Vi havde dog nogen rigtig sjove byture med dansekonkurrencer, masser af salsa og billig alkohol. Jeg mødte dig altid op i skole uanset om jeg havde sovet eller ej. Spanskundervisningen var også rigtig fin. Lidt skørt at gå i skole igen, men lækkert at få lidt nye informationer ind. Jeg taler ikke ligefrem flydende spansk, men jeg føler mig helt sikkert mere sikker i det.



Det er virkelig en gammel by

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar